مديركل سابق ايران اير معتقد است كه ما بايد FATF را بپذيريم و ناوگان منسوخ را با خريد هواپيماهاي دست دوم با استفاده از روش هاي مختلف تامين مالي موجود در جهان ، مدرن كنيم. اين تنها راه است. داوود كشاورزيان در گفت وگو با كردوار نيوز ، اظهار كرد: در حال حاضر تعداد زيادي …
منبع: سايت كردوار نيوز
فرصتسوزي دولت يازدهم با خريد هواپيماهاي ATR
فرصتسوزي دولت يازدهم با خريد هواپيماهاي ATR https://kordavar.ir/فرصتسوزي-دولت-يازدهم-با-خريد-هواپيما/ Tue, 28 Sep 2021 22:51:00 0000 اخبار اقتصادي https://kordavar.ir/فرصتسوزي-دولت-يازدهم-با-خريد-هواپيما/
مديركل سابق ايران اير معتقد است كه ما بايد FATF را بپذيريم و ناوگان منسوخ را با خريد هواپيماهاي دست دوم با استفاده از روش هاي مختلف تامين مالي موجود در جهان ، مدرن كنيم. اين تنها راه است. داوود كشاورزيان در گفت وگو با كردوار نيوز ، اظهار كرد: در حال حاضر تعداد زيادي …
منبع: سايت كردوار نيوز
فرصتسوزي دولت يازدهم با خريد هواپيماهاي ATR

مديركل سابق ايران اير معتقد است كه ما بايد FATF را بپذيريم و ناوگان منسوخ را با خريد هواپيماهاي دست دوم با استفاده از روش هاي مختلف تامين مالي موجود در جهان ، مدرن كنيم. اين تنها راه است.
داوود كشاورزيان در گفت وگو با كردوار نيوز ، اظهار كرد: در حال حاضر تعداد زيادي هواپيما در ناوگان هواپيمايي زمين گير شده اند و وقتي ريشه هاي آنها را رديابي مي كنيم به اين نتيجه مي رسيم كه اين امر ناشي از كمبود نقدينگي است. مي بينيم كه خطوط هوايي كه ما در مورد آنها صحبت مي كنيم نمي توانند درآمد و هزينه خود را با فروش بليط متعادل كنند.
وي افزود: در اين شرايط هزينه خريد و فروش هواپيماي ايرباس به مدت 10 تا 15 سال ، حداقل هزينه پرواز يك ساعته براي هر مسافر 50 ميليون دلار است كه هنگام شركت در جلسات يك ميليون و 300 هزار تومان است. شوراي عالي هوانوردي در مورد قيمت 300-400 هزار تومان صحبت مي كرد كه در واقع اين هزينه ها را پوشش نمي داد.
مديرعامل سابق شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) در واكنش به افزايش اخير قيمت هواپيمايي گفت: و خطوط هوايي با اين فرودگاه مي توانند درآمدها و هزينه هاي خود را بهتر مديريت كنند.
كشاورزيان ادامه داد: خطوط هوايي محلي از نظر ساختار ، نيروي انساني و آموزش در شرايطي قرار ندارند كه خدمات بهتري ارائه دهند. نمي توانيد از يك شركت با پنج نوع مختلف هواپيما انتظار معجزه داشته باشيد ، زيرا هر هواپيما از نظر منطقه پرواز ، ظرفيت و شرايط پذيرايي ويژگي هاي خاص خود را دارد. به عنوان مثال ، وقتي قرار است هواپيماي فوكر به مشهد پرواز كند ، در صورت بروز مشكل يا نقص فني نمي توان آن را با MD يا ايرباس جايگزين كرد ، بنابراين پرواز يا بايد لغو شود يا با تاخير چند ساعته از سر گرفته شود.
از فرصت استفاده كنيد و با سوار شدن به هواپيماي ATR دولت قبلي را روشن كنيد
متأسفانه از فرصت نوسازي ايجاد شده توسط دولت قبل به درستي استفاده نشد ، زيرا با تجزيه و تحليل نادرست ، با وجود كيفيت اين هواپيماها ، بودجه اي براي خريد هواپيماهاي ATR براي ايران هزينه شد كه از نظر فني براي ايران نامناسب است ، زيرا 70 مسافران با ATR در عوض ، ما مي توانيم يك هواپيماي 300 نفره يا هواپيماي Turbo Plus بخريم و آن را وارد كنيم.
مديركل سابق خطوط هوايي جمهوري اسلامي ايران (هما) با بيان اينكه هزينه منابع دولتي براي خريد هواپيماهاي ATR اشتباه است ، افزود: نگهداري در اين زمينه اهميت بيشتري دارد و اگر به درستي نگهداري شود ، مشكلي پيش نخواهد آمد. ” و در حال حاضر خطوط هوايي محلي به هواپيماهاي جديد دسترسي ندارند و سازوكارهاي مالي موجود نيز اين اجازه را نمي دهند. البته كشور ديگري مي تواند يك شركت هواپيمايي را با قيمت 70 ميليون دلار خريداري كند ، 30 ميليون دلار در طول چهار سال بپردازد و در نهايت آن را تامين مالي يا بفروشد.
كشاورزيان افزود: روش هاي مالي زيادي در دنيا براي خريد هواپيما وجود دارد كه فشار زيادي به ايرلاين وارد نمي كند ، اما با شرايط كنوني در ايران ، چنين فرصت هايي براي خطوط هوايي وجود ندارد و تنها منبع تامين مالي خطوط هوايي داخلي است. البته اگر تحريم ها برداشته شود ، روابط بين بانكي ما بهبود مي يابد و ما به شركت هايي كه آن را تأمين مالي مي كنند اجازه مي دهيم ، آنقدر روش هاي تأمين مالي وجود دارد كه خطوط هوايي محلي مي توانند هواپيماهاي جديد و دست دوم خريداري كنند.
وي تاكيد كرد: شرط احياي شوراي امنيت سازمان ملل متحد و پذيرش FATF است ، در غير اين صورت كشورهاي دوست ما در مواجهه با تحريم ها نمي توانند با ما همكاري كنند. اگر بخواهيم اين ادعا را بهتر اثبات كنيم ، مي توان به چين اشاره كرد كه قادر به همكاري با ايران در شرايط تحريم نيست ، به عنوان يكي از قدرتمندترين كشورها از نظر اقتصادي و نزديك ترين كشور به ايران. عراق حتي نمي تواند هزينه برق مورد نياز خود را از ما بپردازد.
مديرعامل سابق شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) گفت: نبودن به اين معناست كه ما بايد نفت را از طريق هزار واسطه و زير قيمت بفروشيم و اين كار را بايد با افزودن بيش از حد براي واردات انجام دهيم. هزينه داريم و منابع محدود در اين شرايط “. بنابراين ، ما بايد براي رفع تحريم ها گام برداريم. زيرا در شرايط كنوني ، حتي اگر شركت ها به ما هواپيما بفروشند ، ما پول خريد هواپيماي جديد را نداريم. البته خريد هواپيماهاي دست دوم با نگهداري لازم مشكلي ايجاد نمي كند.
انتهاي پيام
منبع: سايت كردوار نيوز
فرصتسوزي دولت يازدهم با خريد هواپيماهاي ATR